Care sunt principalele tendințe și provocări pe care le observați în industria resurselor umane în prezent?
Traversăm o perioadă plină de schimbări cu un impact major asupra modului în care gestionăm resursele umane în organizațiile noastre.
Unul dintre principalele aspecte cu care ne confruntăm este instabilitatea cadrului legislativ. Schimbările frecvente crează dificultăți majore de adaptarea la noile cerințe pentru organizații și pune în dificultate planificarea strategică a resurselor umane. Această lipsă de predictibilitate generează un climat de incertitudine atât pentru angajatori, cât și pentru angajați.
În plus, în piața actuală a muncii, ne confruntăm cu o mare provocare legată de disponibilitatea forței de muncă. Scăderea numărului de candidați pentru anumite poziții afectează capacitatea organizațiilor de a-și îndeplini obiectivele și de a rămâne competitive. Găsirea și retenția talentelor devine astfel o sarcină tot mai dificilă.
Observăm, totodată, o mai mare disponibilitate din partea angajaților pentru o schimbare, iar fluctuația crescută face mai dificilă misiunea organizațiilor de a-și planifica activitatea.
Modelul hibrid a schimbat modul în care ne raportăm la business și modul în care angajați se raportează la job, menținând pe masa HR-ului provocările legate de gestionarea echilibrului între viața profesională și cea personală, dar și cele legate de monitorizarea performanței angajaților într-un mediu de lucru mai flexibil.
Există o creștere a interesului pentru roluri part-time în rândul angajaților care doresc să-și diversifice sursele de venit sau să-și concentreze mai mult atenția asupra altor angajamente personale sau profesionale. Este o nișă pe care organizațiile trebuie să o aibă în vedere pentru a atrage și reține talentele.
O altă tendință importantă pe care trebuie să o avem în vedere este creșterea numărului de candidați non-UE care își doresc să lucreze în țara noastră. Această diversificare a forței de muncă poate aduce cu sine o serie de beneficii, dar implică și gestionarea complexității legate de reglementările privind imigrația și adaptarea la nevoile specifice ale acestor angajați.
Cum credeți că acestea vor influența viitorul muncii temporare?
Ne așteptăm la evoluția din ultimii doi ani să păstreze aceeași constantă, fără creșteri spectaculoase ale numărului de salariați temporari.
Ce soluții și inovații aduceți pe piață pentru a răspunde cerințelor tot mai complexe ale angajaților și ale angajatorilor, în ceea ce privește flexibilitatea și gestionarea forței de muncă?
Prioritățile noastre se concentrează în direcția integrării și utilizării de noi tehnologii pentru eficientizarea proceselor noastre. Acordăm o atenție sporită în interactiunea cu candidații și salariații temporari șă diversificăm constant canalele noastre de promovare pentru fi cât mai aproape de aceștia.
Cum vedeți evoluția și potențialul industriei resurselor umane în contextul procesului de digitalizare și automatizare a resurselor umane? Ce soluții și tehnologii implementați pentru a vă menține relevanța?
Digitalizarea și automatizarea susțin derularea uniformă a proceselor specifice gestionării salariaților temporari. Constant considerăm în activitate implementarea ultimelor soluții în acest sens.
Având în vedere dezbaterea legată de condițiile de angajare a lucrătorilor non-UE, care sunt provocările cu care vă confruntați în această direcție?
Cadrul legislativ specific Agentului de muncă temporară care impiedica AMT-ul să fie primul angajator, dar și timpii foarte mari și imprevizibilitatea procesului de obținere a avizelor de muncă și a vizelor pentru cetățenii non-UE sunt pricipalele provocări pentru agenții de muncă temporară.
Oana Popescu, Managing Director Humangest Group